Кевин Лејн Келер

Келер Кевин Лејн

Кевин Лејн Келер (Kevin Lane Keller) је професор маркетинга у Пословној школи Так при Колеџу Дартмут (Tuck School of Business, Dartmouth College). Професор Келер је дипломе стекао на универзитетима Kornel (Cornell), Karnegi-Melon (Carnegie-Mellon) и Djuk (Duke). На Колеџу Дартмут предаје MBA предмете из области маркетинг менаџмента и стратегијског управљања брендовима, а пословним људима држи предавања о тим темама. Професор Келер је раније предавао на Универзитету Станфорд, где је истовремено руководио групом за маркетинг. Осим тога, предавао је на Универзитету Калифорније у Берклију и на Универзитету Северне Каролине у Чапел Хилу. Био је гостујући професор на Универзитету Дјук и Аустралијском факултету за менаџмент, а стекао је и две године искуства као маркетиншки консултант Америчке банке (Bank of America). Стручне области професора Келера су маркетинг стратегија, планирање и брендирање. Његов истраживачки рад је усмерен на то како разумевање теорија и концепата повезаних са понашањем потрошача може да допринесе побољшању маркетинг стратегија. Његова истраживања су објављена у три истакнута часописа о маркетингу: Journal of Marketing, Journal of Marketing Research i Journal of Consumer Research. Био је и члан уредништва тих часописа. Има више од 90 објављених радова, а његова истраживања се често цитирају и донела су му бројне награде. Активно је укључен у привредне активности и радио је на много различитих врста маркетиншких пројеката. Дуго ради као консултант и саветник маркетара који пласирају неке од најуспешнијих светских брендова, укључујући Accenture, American Express, Disney, Ford, Intel, Levi Strauss, Procter & Gamble i Samsung. Консултантске услуге у области развоја бренда пружа и другим врхунским компанијама као што су Allstate, Beiersdorf (Nivea), BlueCross Blue Shield, Campbell, Colgate, Eli Lilly, ExxonMobil, General Mills, GfK, Goodyear, Hasbro, Intuit, Johnson & Johnson, Kodak, L. L. Bean, Mayo Clinic, MTV, Nordstrom, Ocean Spray, Red Hat, SAB Miller, Shell Oil, Starbucks, Unilever i Young & Rubicam. Он је и научни сарадник Института за маркетиншку науку, где је био извршни директор од 1. јула 2013. до 1. јула 2015. године. Као популаран и врло тражен говорник, професор Келер је држао говоре и организовао маркетиншке семинаре за топ менаџере на разним форумима. Међу његове клијенте у областима менаџмента и маркетиншке обуке спадају разноврсне пословне организације као што су Cisco, Coca-Cola, Deutsche Telekom, ExxonMobil, GE, Google, IBM, Macy’s, Microsoft, Nestle, Novartis, Pepsico, SC Johnson i Wyeth. Држао је предавања широм света, од Сеула до Јоханесбурга, од Сиднеја до Стокхолма и од Сао Паола до Мумбаја. Био је главни говорник на конференцијама са више стотина до више хиљада учесника. Професор Келер тренутно спроводи разна истраживања која су усмерена на стратегије изградње, мерења и управљања капиталном вредношћу бренда. Strategic Brand Management, његов уџбеник на ту тему, који је досад имао четири издања, прихваћен је у врхунским пословним школама и у водећим компанијама широм света и заслужио је епитет „библије брендирања”. Као страствени љубитељ спорта, музике и филма, у слободно време продуцира и помаже у промоцији бенда „The Church”, једног од најквалитетнијих аустралијских рокенрол бендова, а помаже и америчким поп-рок легендама Томију Кину и Двајту Твилију. Такође је члан управног одбора у установама The Doug Flutie, Jr. Foundation for Autism, Lebanon Opera House и Montshire Museum of Science. Професор Келер живи у Нју Хемпширу са супругом Пунам (која предаје маркетинг на истом факултету) и своје две кћерке Керолин и Алисон.