Filip Kotler

Котлер Филип

Филип Котлер (Philip Kotler) је један од водећих светских ауторитета у области маркетинга. Професор је међународног маркетинга у Школи за менаџмент Келог Универзитета Нортвестерн (Kellogg School of Management, Northwestern University). Диплому мастера је стекао на Универзитету у Чикагу, а докторирао је на Универзитету за технологију у Масачусетсу (MIT). Оба звања је стекао у области економије. Након доктората, бавио се академским истраживањима у области математике на Универзитету Харвард и у области бихевиористичких наука на Универзитету у Чикагу. Др Котлер је коаутор књига Principles of Marketing i Marketing: An Introduction. Njegova knjiga Strategic Marketing for Nonprofit Organizations, која је до сада имала седам издања, једна је од најпродаванијих у датој специјализованој области. Неке од других књига др Котлера су Marketing Models, The New Competition, Marketing Professional Services, Strategic Marketing for Educational Institutions, Marketing for Health Care Organizations, Marketing Congregations, High Visibility, Social Marketing, Marketing Places, The Marketing of Nations, Marketing for Hospitality and Tourism, Standing Room Only – Strategies for Marketing the Performing Arts, Museum Strategy and Marketing, Marketing Moves, Kotler on Marketing, Lateral Marketing, Winning at Innovation, Ten Deadly Marketing Sins, Chaotics, Marketing Your Way to Growth, Winning Global Markets i Corporate Social Responsibility. Осим тога, објавио је више од 150 чланака у водећим часописима, укључујући Harvard Business Review, Sloan Management Review, Business Horizons, California Management Review, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Management Science, Journal of Business Strategy i Futurist. Једини је троструки добитник престижне награде „Alpha Kappa Psi” за најбољи чланак године објављен у часопису Journal of Marketing. Професор Котлер је први добитник награде за истакнутог едукатора у области маркетинга (1985), коју додељује Америчко удружење за маркетинг (American Marketing Association – AMA). Европско удружење маркетиншких консултаната и инструктора продаје (European Association of Marketing Consultants and Sales Trainers) доделило му је награду за маркетиншку изврсност. Изабран је за лидера маркетиншке мисли у анкети спроведеној 1975. године међу академским члановима Америчког удружења за маркетинг. Исто удружење му је 1978. године доделило награду „Paul Converse” за оригиналан допринос маркетингу. Међународно удружење менаџера маркетинга и продаје (Sales and Marketing Executives International) именовало га је 1995. за маркетара године. Професор Котлер је 2002. године добио награду за истакнутог едукатора од Академије за маркетиншку науку (Academy of Marketing Science). Награду „Маркетинг за бољи свет” (William L. Wilkie – Marketing for a Better World) добио је 2013. године, а затим му је исте године фондација Sheth Foundation доделила медаљу за изузетан допринос маркетиншкој науци и пракси. У „Маркетиншку кућу славних” примљен је 2014. године. Почасни докторат су му доделили Универзитет у Стокхолму, Универзитет у Цириху, Универзитет за економију и бизнис у Атини, Универзитет Де Пол, Факултет за бизнис и економију у Кракову, париски Гроупе H. E. C., Факултет за економске науке и јавну администрацију у Будимпешти, Универзитет за економију и пословну администрацију у Бечу и Руска академија за економију Плеханов. Професор Котлер пружа консултантске услуге многим великим компанијама из САД-а и других земаља, укључујући компаније IBM, General Electric, AT&T, Honeywell, Bank of America, Merck, SAS Airlines, Michelin i друге, у областима маркетинг стратегије и планирања, организације маркетинга и међународног маркетинга. Налази се на челу Колеџа за маркетинг (College of Marketing, Institute of Management Sciences), директор је Америчког удружења за маркетинг, сарадник Института за маркетиншку науку, директор организације MAC Group, члан саветодавних одбора Yankelovich i Copernicus. Био је члан управног одбора Школе института уметности у Чикагу и члан Саветодавног одбора Фондације Друкер. Пропутовао је Европу, Азију и Јужну Америку и многе компаније саветовао и едуковао у вези са глобалним маркетиншким шансама.