Мајкл Р. Соломон
Dr Majkl R. Solomon (Michael R. Solomon) profesor je marketinga na Poslovnoj školi Haub (Haub School of Business) pri Univerzitetu Sent Džozef (Saint Joseph’s University) u Filadelfiji. Pre nego što se u jesen 2006. godine postao nastavnik na Univerzitetu Sent Džozef, bio je profesor humanističkih nauka za predmet ponašanje potrošača na Univerzitetu Obern (Auburn University). Pre selidbe u Obern 1995. godine, bio je šef katedre za marketing na Poslovnoj školi Univerziteta Rutgers (Rutgers University) u Nju Brunsviku u državi Nju Džersi. Profesor Solomon je svoju akademsku karijeru započeo na Fakultetu za poslovnu administraciju Univerziteta u Njujorku (NYU), gde je bio i pomoćnik direktora Instituta za menadžment u maloprodaji na tom univerzitetu. Diplomirao je psihologiju i sociologiju sa najvišim ocenama na Univerzitetu Brandajs (Brandeis University), a doktorat iz oblasti socijalne psihologije odbranio je na Univerzitetu Severne Karoline (University of North Carolina) u Čapel Hilu. Godine 1996. američka Fulbrajtova komisija i Vlada Portugalije postavljaju ga za predsedavajućeg Fondacije Fulbrajt/FLAD u oblasti globalizacije tržišta, a bio je i uvaženi predavač na Tehničkom univerzitetu u Lisabonu. Od 2007. do 2013. godine bio je profesor na predmetu ponašanje potrošača na Univerzitetu u Mančesteru u Velikoj Britaniji.
Primarna istraživačka interesovanja profesora Solomona obuhvataju pitanja ponašanja potrošača i životnih stilova, strategije brendiranja, simboličke aspekte proizvoda, psihologiju mode, ukrašavanja i imidža, marketing usluga, marketing u virtuelnim svetovima i razvoj vizuelno orijentisanih onlajn istraživačkih metodologija. Objavio je veliki broj članaka u akademskim časopisima o tim i srodnim temama i držao je predavanja iz tih oblasti na pozive raznih univerziteta u Evropi, Australiji, Aziji i Južnoj Americi. Njegova istraživanja su finansirali Američka akademija oglašavanja, Američko udruženje za marketing, Ministarstvo poljoprivrede SAD, Međunarodni savet za tržne centre i Ministarstvo trgovine SAD. Trenutno je član uredničkih ili savetodavnih odbora u časopisima The Journal of Consumer Behaviour, Journal of Marketing Theory and Practice, Critical Studies in Fashion and Beauty i Journal for Advancement of Marketing Education, a imao je i šestogodišnji mandat u Upravnom odboru Akademije nauke o marketingu. Profesor Solomon je poznat kao jedan od 15 najčešće citiranih naučnika u akademskoj literaturi iz oblasti nauke o ponašanju/modi i kao jedan od deset najproduktivnijih naučnika u oblasti oglašavanja i marketinških komunikacija.
Često objavljuje tekstove i u masovnim medijima. Njegovi autorski članci objavljivani su u časopisima kao što su Psychology Today, Gentleman’s Quarterly i Savvy. Citiran je i u velikom broju američkih časopisa i dnevnih novina, uključujući Advertising Age, Adweek, Allure, Elle, Glamour, Mademoiselle, Mirabella, Newsweek, New York Times, Self, Time, USA Today i Wall Street Journal. Često gostuje na televiziji i govori u radijskim emisijama o mnogobrojnim temama iz oblasti ponašanja potrošača. Između ostalog, gostovao je u sledećim emisijama i mrežama: The Today Show, Good Morning America, Inside Edition, Newsweek on the Air, Entrepreneur Sales and Marketing Show, CNBC, Channel One, Wall Street Journal Radio Network, WOR Radio Network i National Public Radio. Profesor Solomon velikom broju kompanija pruža usluge konsaltinga o ponašanju potrošača i pitanjima marketinških strategija, a često govori i na poslovnim skupovima širom Sjedinjenih Američkih Država i u inostranstvu. Osim ovog udžbenika, koautor je i širokoprimenjivanog udžbenika Marketing: stvarni ljudi, stvarni izbori (Marketing: Real People, Real Choices). Ima troje dece, Amandu, Zaharija i Aleksandru, zeta Orlija i tri unuke, Rouz, Ivi i Arju. Živi u Filadelfiji sa suprugom Gejl i njihovim „četvrtim detetom” – mopsom po imenu Kelbi Rej.